بازگشت

سلام؛

سرانجام برگشتم، پس از چند ماه، با انگیزه‌ای نیرومندتر و با عرض پوزش از تاخیر پیش آمده.

به قول مولوی:

                  مدتی این مثنوی تاخیر شد            مهلتی بایست تا خون شیر شد.


اما پیش از رفتن سر اصلب مطلب لازم می‌دانم نکاتی را یادآور شوم.

نخست تعیین خط مشی وبلاگ است: بدین صورت که خواهیم کوشید بیشتر به اجرای پایپینگ بپردازیم تا طراحی آن. به عنوان دلایل آن هم به دو نکته می‌توان اشاره کرد.


1- نخست این که منابعی که در مورد پایپینگ در دسترس است، همگی یا اقلام پایپینگ را معرفی کرده‌اند یا درباره طراحی آن بحث کرده‌اند؛ حتی در منابع خارجی هم با این که دهها کتاب درباره پایپینگ دیده‌ام عملاً با کتابی که به اجرای پایپینگ پرداخته باشد برخورد نکرده‌ام. در چنین شرایطی است که وجود چنین منبعی می‌تواند خلأ یاد شده را تا حدودی پر کند.


2- دوم ماهیت کاری و تجربیات خودم به عنوان ناظر کارفرما در عسلویه است. اصولاً ما در اینجا کمتر با طراحی پایپینگ درگیر هستیم و اگر مواردی باشد به تغییرات جزیی در طراحی محدود می‌شود و آن هم معمولاً‌ مواردی است که در اجرا با مشکل روبرو شده‌اند. مثل برخورد لوله با سازه فولادی که هنگام طراحی با مدل‌ساز سه بعدی یافته نشده، یا گیر کردن دسته شیر توپکی به لوله مجاور به هنگام بسته شدن. اما به طور روزانه با چالش‌ها و نکات اجرایی درگیر هستیم و به فراخور به آنها خواهیم پرداخت.


در اینجا لازم می‌دانم از همه همکاران، صاحب‌نظران و استاتید بزرگواری که اشکالی در مطالب این وبلاگ می‌بینند یا علاقه‌مندند در به‌روز کردن مطالب آن بنده را یاری دهند، دعوت به همکاری کنم و اعلام کنم که  این وبلاگ متعلق به همه دوستداران یادگیری پایپینگ است و بنده نیز به عنوان عضو کوچکی از این گروه افتخارِ بودن در خدمت دوستان را دارم.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد