تست پکیج 7 support list

برگۀ بعدی که قصد معرفی اش را دارم برگۀ support list است. ویژگی این برگه این است که فهرستی از همۀ ساپورت های موجود در تست پکیج به دست می دهد.

مواردی که در بالای این برگه درج می شود همچون دیگر برگه های درون تست پکیج شامل نام پروژه، نماد کارفرما و کنسرسیوم، و شمارۀ ساب سیستم و تست پکیج است. اما در ستون های این برگه شمارۀ آیتم، شمارۀ نقشۀ آیزومتریکی که ساپورت مورد نظر در آن قرار دارد، شمارۀ بازبینی (revision) نقشۀ آیزومتریک و شمارۀ صفحۀ آن نوشته می شود (چون ممکن است یک نقشۀ آیزومتریک در چند صفحه قرار داشته باشد. در ستون بعدی شمارۀ خط به طور کامل، و در ستون سمت راست آن شمارۀ نقشۀ ساپورت درج می شود.

در اینجا لازم است این نکته را یادآوری کنم که در هر پروژه مدرکی به نام piping standard support drawing تهیه می شود که نقشۀ همۀ ساپورت های عمومی یا استاندارد را در خود جای داده و به هر نقشه نام خاصی نسبت می دهد که این نام در نقشۀ آیزومتریک در کنار علامت ساپورت نوشته شده و نام  آن را مشخص می کند. همانطور که می بینید در ستون ششم شمارۀ نقشۀ شاپورت، در ستون هفتم شمارۀ بازبینی آن و در ستون هشتم نوع ساپورت به صورت اختصاری مشخص می شود؛ مثلاً GB1 نشان دهندۀ ساپورت گاید (GUIDE) برای لولۀ بدون عایق یا لخت (BARE) است. در ستون های بعدی هم اندازه ساپورت (یعنی قطر لوله ای که ساپورت روی آن نصب می شود) و تعداد این نوع ساپورت در نقشۀ آیزومتریک یاد شده مشخص می گردد.

در بند قبل گفتیم که نقشۀ استاندارد ساپورت مربوط ساپورت های استاندارد است. اما مگر ساپورت غیراستاندارد هم داریم؟ باید عرض کنم که بله؛ مواردی هست که به خاطر شرایط خاص قرارگیری لوله نسبت به تجهیزات، لوله ها، یا سازۀ اطراف، هیچ کدام از ساپورت های استاندارد موجود به کار نمی آید و طراح مجبور است ساپورت خاصی برای حالت موجود طراحی کند که آن را با SPS (pipe special support) مشخص می کنند و همانطور که در ساپورت لیست موجود هم می بینید، آخرین آیتم از نوع ساپورت خاص است.

در نهایت پس از تایید اجرای درست ساپورت ها از سوی دستگاه نظارت، خانه های پایین صفحه امضا می شود. فایل های مربوط به support list و نقشۀ ساپورت را از اینـــــــــــجا می توانید دانلود کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد