معرفی یک کتاب

در میان شاخه های طراحی پایپینگ شاید پیچیده ترین مبحث، بحث تحلیل تنش و طراحی ساپورت باشد. هر چند برای این کار نرم افزارهایی همچون CAESAR II طراحی شده اند، پیش نیاز کار با این نرم افزارها داشتن تسلط بر مفهوم تحلیل تنش است.

خوشبختانه اخیرا با کتابی آشنا شده ام با نام «مبانی ساپورت گذاری و تحلیل تنش پایپینگ» که توسط یکی از مهندسان باتجربه با نام آقای «احمد یوسفی» نوشته شده است. نویسنده در این کتاب با زبانی قابل فهم به صورت جامع و مانع تجربیات ارزشمندش را منتقل کرده است. دربارۀ ارزش این کتاب می توانم با جرأت بگویم که نه تنها در میان منابع کم شمار فارسی، که حتی در منابع انگلیسی موجود در اینترنت هم کمتر می توان کتابی یافت که به این خوبی موضوع را شکافته باشد.

از سوی دیگر قیمتی هم که برای این کتاب در نظر گرفته شده چندان بالا نیست و همه می توانند آن را تهیه کرده و از مطالب مفیدش بهره مند شوند. امیدواریم که آقای مهندس یوسفی کار ارزشمندشان را ادامه داده و شاهد کتاب های بعدی ایشان هم باشیم.

نظرات 5 + ارسال نظر
مسلم پنج‌شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 10:02 ق.ظ

با سلام خدمت مهندس ظفری عزیز
خدا قوت
خواستم از شما درخواست کنم که مانند آقای مهندس احمد یوسفی کتابی را در زمینه لوله کشی صنعتی با توجه به تجربیات عملی فراوان خود در این زمینه تالیف کنید تا ما رو از دست این همه کتاب تئوری و ترجمه ضعیف راحت کنید. خودم این کتاب رو پارسال خریدم از نمایشگاه کتاب و از خوندنش لذت بردم و به همه دوستان علاقمند پیشنهاد میکنم این کتاب رو از دست ندن. صفحه بندی، فونت نوشته ها، شکل ها و نمودارهای کتاب کاملا مطلوب می باشد و با توجه به مطالب ذکر شده در این کتاب واقعا این قیمت بسیار ارزان می باشد.

سلام
اتفاقا در پاسخ به خواسته شما باید عرض کنم که مدتی است که با یکی از همکارانم کتابی را در زمینه پایپینگ ترجمه کرده ایم و تایپ آن هم حین ترجمه انجام شده است. اما به دلیل مشغولیتی که در چند ماه اخیر داشتم موفق به اتمام آن نشدم. اما انشاءالله به محض این که فرصت پیدا کنم آن را به مرحله انتشار خواهیم رساند.

حسین شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 12:44 ب.ظ http://lakk.blogfa.com

سلام
آقای مهندس وبلاگ شما کمک شایانی به بنده کرد.اخیرا ص و پایپینگی یک واحد را اجبارا باید بررسی می کردم و البته شرش دفع شد! ولی مطالب شما باعث شد خیلی دانش خوبی در خصوص بررسی ص و پایپینگ بدست بیارم.
خیلی ممنونم

علی شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 04:20 ب.ظ

این کتاب خیلی عالیه
خدا خیرش بده، واقعا کتاب عمگرا و مفیدیه

بابک دلخون چهارشنبه 3 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 01:55 ب.ظ

با سلام و تشکر و خسته نباشید ویژه خدمت شما

مهندس ممنون بابت فایل ها و متن های آموزشی تون.
اگر امکان داره درباره نحوه خواندن و کشیدن نقشه های آیزومتریک مطالب بیشتری بگذارید. در یکی از قسمتها مطلب تون رو دیدم ممنون. اگر امکانش هست مطلب بیشتری بزارین.

نحوه خواندن نقشه های آیزومتریک را در مطلب «نقشه های آیزومتریک» توضیح داده ام. اگر مشکلی داشتید میتوانید از طریق گذاشتن نظر بپرسید.
کشیدن نقشه های آیزومتریک هم به دو روش انجام می شود. در پالایشگاهها یا کارخانه های فرایندی دیگری که 20 سال پیش و قبل تر ساخته شده اند، به دلیل اینکه در آن زمان نرم افزارهایی مثل PDMS هنوز رایج نشده بودند، نقشه های آنها به صورت دستی کشیده شده اند. به همین خاطر چنانچه نیاز باشد تغییراتی در پایپینگ آنها صورت گیرد، نقشه های مربوط با نرم افزار اتوکد کشیده می شود.
اما در پالایشگاههایی که طی 20 سال اخیر ساخته شده اند یا در دست ساخت هستند، کل پالایشگاه با استفاده از نرم افزارهای مدلسازی مثل PDMS مدل شده و انواع نقشه های اجرایی مثل آیزومتریک و پلان ها و نماهای جانبی از این نرم افزار استخراج می شود و نیازی به ترسیم دستی یا استفاده از اتوکد نیست.

اردلان دوشنبه 16 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 10:38 ب.ظ

با سلام و عرض تشکر بابت وبلاگ و مطالب مفیدتون
میخواستم بدونم سایتی که برای خرید کتاب معرفی کردید سایت معتبری هست و با توجه بع اینکه احتمالا من سر کار باشم آیا شماره ای برای پیگیری در اختیار بنده قرار میگیره؟
در آخرین یادداشتی که گذاشتید فرمودید که به کنگان و فاز 19 وارد شدید. ضمن عرض تبریک و آرزوی موفقیت می خواستم بدونم که در کدوم قسمت کارفرما و با چه سمتی مشغول به کار هستید؟

سلام
سایت معرفی شده، مربوط به ناشر اصلی کتاب است و به نظر نمی رسد که از لحاظ اعتبار مشکلی داشته باشد. اما دربارۀ شماره پیگیری اطلاعی ندارم، چون خود بنده کتاب را از فروشگاههای خیابان انقلاب خریدم.
ضمن تشکر از لطفتان، بنده در سایت کنگان و در واحد مهندسی پایپینگ مشغول هستم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد